Om man ändå kunde teleporteras.

Sittandes i ett grått Sverige och drömmer mig bort/hem till vårt lilla paradis. Här spenderas ledig tid. Här njuter vi av naturen och här lagar vi god mat som inmundigas med goda franska viner.

Men livet är inte så illa här heller, även om jag ofta gnäller. I går hade jag en shitty dag, sjuk, ont, men så kickade antibiotikan in och mannen kom hem med en massa lyxiga råvaror och lagade middag. Han hade en italienare med sig också - alltså en flaska vin, och jag glömde helt bort att jag går på antibiotika! När han lagar mat brukar jag sitta på kökspallen och knapra på en bit parmesan smuttandes på mitt vin - så också i går. Han är kock, men vi har båda stort intresse för mat och turas om i köket.

Här i Sverige dricker vi inte franskt, utan gärna sydamerikanskt (från Argentina eller Chile) och italienskt. Spanskt och portugisiskt också förstås. Ja förlåt, det är mest röda viner vi dricker hemma hos oss.

Nåväl, åter till gårdagskvällen, maten; oxfilé, bakad potatis, rödvins- och grönpepparsås tillsammans med en mixsallad intogs framför TVn och en söt finsk film: Mestari Cheng. Sen okynnes åt vi nästan en hel Marabou Apelsinkrokant. Som sagt, dagen fick ett fantastiskt slut. Efter att bara ha sovit ett par-tre timmar föregående natt, sov jag sen like a baby.

 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej